Persoonlijk contactvinden wij vanzelfsprekend
2928

Abonnement kapot, verloren of gestolen

Wanneer uw OV-chipkaart vervangen moet worden dient u zo snel mogelijk contact op te nemen met de Klantenservice OV-chipkaart om een vervangende of nieuwe kaart aan te vragen. Hou er rekening mee dat dit proces een aantal werkdagen in beslag kan nemen.

Een vervangende kaart
Is uw kaart defect of bijna verlopen? Zorgt u er dan voor dat u kiest voor het aanvragen van een vervangende kaart en niet van een nieuwe kaart. Bij een vervangende kaart worden alle huidige producten namelijk automatisch overgezet van de oude kaart naar de nieuwe kaart. Had u een bepaald product al wel aangeschaft en betaald maar nog niet bij een oplaadpunt op de kaart gezet, dan is dit product nog niet actief en wordt het dus ook niet overgeplaatst op de nieuwe kaart. In dat geval adviseren wij het reeds betaalde product te laten beëindigen middels het invullen van ons contactformulier ‘beëindigen OV- chipkaartproducten’ en voor de nieuwe kaart een nieuw product aan te schaffen zodra u die kaart in huis heeft.

Een nieuwe kaart
Als uw kaart gestolen of reeds verlopen is, dan dient u een nieuwe OV-chipkaart aan te vragen. In dat geval worden de reeds aangeschafte producten niet automatisch overgezet naar de nieuwe kaart en adviseren wij u de lopende producten op die kaart te laten beëindigen via het contactformulier ‘beëindigen OV-chipkaartproducten’ en (indien gewenst) voor de nieuwe OV-chipkaart via onze webshop een nieuw product te bestellen zodra u de kaart in bezit heeft.

In de tussentijd
Gedurende de periode dat u wacht op de levering van uw OV-chipkaart bent u zelf verantwoordelijk voor het regelen van een vervangend vervoerbewijs. Mocht u geen anonieme chipkaart thuis hebben liggen, dan is het altijd mogelijk om een ritkaart bij de chauffeur aan te schaffen. Eventuele extra gemaakte kosten in de tussentijd kunt u niet declareren.

Geen antwoord op uw vraag? Stel ons uw vraag.

0 Opmerkingen

Artikel is gesloten voor opmerkingen.