Menu
Persoonlijk contactvinden wij vanzelfsprekend.
2928

OV-chipkaart verloren / gestolen / kapot

U dient direct contact op te nemen met de Klantenservice van de OV-chipkaart om daar een vervangende OV-chipkaart aan te vragen.

Wanneer u de vervangende OV-chipkaart heeft ontvangen en u bestelt uw product doorgaans via onze webshop, dan dient u het nieuwe OV-chipkaartnummer te wijzigen in uw account via www.shop.syntus.nl.

Indien u reeds een Syntus product op de oude OV-chipkaart had staan, dan wordt deze automatisch overgezet op de nieuw OV-chipkaart.

Wat kan de Syntus Klantenservice voor u doen tijdens de overbruggingsperiode?

Bij een Syntus sterabonnement of Syntus trajectkaart
Als uw OV-chipkaart kapot, verloren of gestolen is, dan is het bijbehorende zichtabonnement (Syntus Sterabonnement of Syntus Trajectkaart) niet langer geldig. U kunt zich niet meer legitimeren aan de hand van het identificatienummer op de OV-chipkaart.

Indien u een abonnement heeft met een looptijd van 2 maanden of langer dan dient u, zodra u uw nieuwe OV-chipkaartnummer heeft ingevoerd in Mijn Syntus, een duplicaat aan te vragen. Voor de tussenliggende periode kan de Syntus Klantenservice een tijdelijke reisbrief voor u maken.

Indien u een abonnement heeft met een looptijd van minder dan 1 maand kan de Syntus Klantenservice uit coulance een tijdelijke reisbrief voor u maken voor de resterende periode.

Bij een ander vrij reizen product

  • Syntus Veluwe Vrij
  • N-sterabonnement
  • Twee Stedenabonnement Enschede-Hengelo

Dan kunnen wij een tijdelijke reisbrief opstellen voor een maximale periode van één week. Tussentijds gemaakte kosten vergoeden wij niet.

Bij een saldo georiënteerd product

  • Altijd Korting
  • Altijd Korting Scholier
  • Dalkorting Oost

Dan adviseren wij u om met een anonieme OV-chipkaart verder te reizen en vervolgens de extra gemaakte reiskosten tijdens uw reis met Syntus te declareren d.m.v. ons contactformulier.

U noteert daarbij de volgende gegevens:

  • het OV-chipkaartnummer van de kaart waar het product op stond
  • de periode waarbinnen is gereisd met de anonieme OV-chipkaart met een maximum van één week

Bij saldo vol tarief of reductietarief

Dan verleent Syntus geen service.

Geen antwoord op uw vraag? Stel ons uw vraag.

0 Opmerkingen

Artikel is gesloten voor opmerkingen.