Menu
Persoonlijk contactvinden wij vanzelfsprekend.
2928

Uitcheck gemist

Heeft u een OV-chipkaart? Dan weet u het inmiddels wel: bij elke rit in- en uitchecken. Maar toch mist iedereen wel eens een uitcheck. Daarom is er nu een website: uitcheckgemist.nl. Een website waar u in drie simpele stappen uw saldo terugvraagt.
U kunt saldo terug vragen voor de volgende situaties:

  • Vergeten uit te checken.
  • Ingecheckt bij de verkeerde vervoerder.
  • OV-chipkaart in-/uitcheckpalen op perron kapot. Kon niet uitchecken.
  • OV-chipkaart in-/uitcheckpalen in bus kapot. Kon niet uitchecken.

En het werkt als volgt:

Stap 1: aanmelden

Ga naar uitcheckgemist.nl en meld u aan met uw OV-chipkaartnummer. Vul ook uw geboortedatum in als u een persoonlijke OV-chipkaart heeft.

Stap 2: invullen

De website toont alle ritten zonder uitcheck. Wilt u van een rit het saldo terugvragen? Vul dan de instaplocatie en eindbestemming in. Geef ook aan of u ben overgestapt. Het saldo is meteen zichtbaar.

Stap 3: ophalen

Uw teruggevraagde saldo wordt klaargezet. U zet het weer op uw OV-chipkaart bij een ophaalautomaat en kunt er daarna meteen mee reizen.

Welke vervoerders doen mee?

De volgende vervoerders doen nu mee met uitcheckgemist.nl: Arriva, EBS, GVB, HTM, RET, Veolia en Syntus. De gemiste uitchecks van andere vervoerders zijn wel zichtbaar, maar het terugvragen van dit saldo kan alleen via hun eigen website. Andere vervoerders sluiten zich aan bij uitcheckgemist.nl zodra de systemen goed op elkaar zijn afgestemd.

Goed om te weten

  • U mag 3 keer saldo terugvragen per vervoerder per half kalenderjaar.
  • U kunt ook saldo terugvragen als u ingecheckt heeft bij de verkeerde vervoerder of als de in-/uitcheckpalen op het perron of in de bus kapot waren.
  • U hoeft geen account aan te maken.
  • Voor de zakelijke markt verandert er niets.

Klik hier voor meer informatie over uitcheckgemist.nl

 

Geen antwoord op uw vraag? Stel ons uw vraag.

0 Opmerkingen

Artikel is gesloten voor opmerkingen.