Menu
Persoonlijk contactvinden wij vanzelfsprekend.
2928

Geld terug vertraging bus

In ons vervoergebied kunt u in sommige situaties een vergoeding krijgen als uw busreis niet is verlopen, zoals u had gepland. Hieronder leest u hoe het werkt:

Wanneer krijg ik geld terug?

In de Europese Verordening is er geen vergoeding vastgesteld voor vertragingen betreffende diensten waarbij de geplande reisafstand minder dan 250 km beslaat. In sommige situaties bestaat de mogelijkheid om een vergoeding te krijgen als uw busreis niet is verlopen zoals u had gepland. De vergoeding is dan een tegemoetkoming uit coulance, waar geen rechten aan kunnen worden ontleend. Daarnaast zijn de volgende voorwaarden van toepassing:

  • U heeft een geldig (kopie)vervoersbewijs en u kunt deze eventueel opsturen naar Syntus Klantenservice;
  • U voldoet aan de vergoedingsregels bus.

Wanneer krijg ik geen geld terug?

  • Als u gereisd heeft in Midden-Overijssel of Twente;
  • Als de vertraging waarvoor u vergoeding vraagt langer geleden is dan drie maanden (geteld vanaf de dag van de reiservaring);
  • Als de vertraging waarvoor u vergoeding vraagt van tevoren is aangekondigd via in ieder geval www.syntus.nl;
  • Als Syntus geen schuld heeft aan de vertraging (er sprake is van overmacht) zoals een stroomstoring met landelijke uitstraling, een staking of uitzonderlijke weersomstandigheden zoals storm en sneeuw);
  • Als de vertraging waarvoor u vergoeding vraagt veroorzaakt is door een andere vervoerder.

U kunt geld terug vragen via:

  • Via ons contactformulier.
  • Schriftelijk. Voor het versturen van uw brief kunt u gebruik maken van ons Antwoordnummer 429, 7400 VB Deventer. Een postzegel is niet nodig;
  • Ons Serviceformulier. Telefonisch aan te vragen via 088 – 0331 360. Voor het versturen kunt u gebruik maken van ons Antwoordnummer 429, 7400 VB Deventer. Een postzegel is niet nodig.

U ontvangt binnen 3 weken een reactie van de Syntus Klantenservice. Het kan voorkomen dat dit door omstandigheden niet mogelijk is. Wij laten u dan weten dat u binnen 3 maanden alsnog een reactie van de Syntus Klantenservice zult ontvangen.

Meer informatie en uitgebreide voorwaarden

Klik op één van onderstaande links voor meer informatie en de uitgebreide voorwaarden:

Europese Verordening Nr. 181/2011
Vergoedingsregels bus
Vier instanties om bezwaar te maken tegen het antwoord van Syntus

Geen antwoord op uw vraag? Stel ons uw vraag.

0 Opmerkingen

Artikel is gesloten voor opmerkingen.